Bevezető   -   Parlament   -   International   -   Politikai Napló   -   Képek és linkek  
 

Interjú a 168 órában

– Kitört a pánik az SZDSZ-ben?

– Padlóra kerültünk attól a maflástól, amit június 7-én kaptunk. De pánikreakciótól én óvnám magunkat.

– Nem késő? Négyen – Béki Gabriella, Csőzik László, Gulyás József, Léderer András – kiléptek az ügyvivők közül. Fodor Gábor lemondott az elnöki posztról, Horn Gábor a kampányfőnökségről. Az Országos Tanács júliusi tisztújításról döntött. Kóka János frakcióvezető viszont közölte: képviselőik kitartanak a Bajnai-kormány mellett.

– A „négyek” lehetetlenné tették, hogy a párt teljes vezetése testületként vállalja a választási kudarcot, és közösen elhatározott lemondásával ezt demonstrálni is képes legyen. Ezzel az SZDSZ-nek ártottak. A párt megújításával érvelve az SZDSZ legrosszabb hagyományát folytatják: a testületek nem számítanak.

– Gulyás Józsefék, vagyis a „négyek” úgy gondolkodnak: ők már márciusban is megmondták, hogy a pártnak nem kellene besorolnia a Bajnai-kormány mögé.

– Olcsó és sehova nem vezető egyetlen vélt vagy valós elhibázott döntésben látni a kudarc okát. Fodor Gábor, miközben elvállalta felelősségét, arról beszélt, hogy a kudarc sok év téves politika eredménye. Most azok támadják hátba nem is első alkalommal, akik korábban leghűségesebb fegyverhordozói voltak.

– Ehhez képest ön "rálicitált" a négy kilépőre. Azt mondta: minden ügyvivő és parlamenti képviselő adja át a helyét az újaknak.

– Jól látja: "rálicitáltam". Gesztusuk demagóg volt, ám minden számnál lehet nagyobbat mondani.

– Vagyis: komolytalan volt a "licit"?

– Nem egészen: mindent, amit a politikában elértem, az SZDSZ-nek köszönhetek, így mindenemet, ami a politikával összefügg, kész vagyok felajánlani az SZDSZ-nek. Ha egy új politikához új arcok kellenek, elfogadom, csak azt akarom, hogy ez ne helyettesítse a valódi politikai szembenézést.

– De mivel?

– Azzal, amit a nemzetközi szakirodalom "raison d’être"-nek nevez, tehát annak, hogy mi az SZDSZ létezésének létjogosultsága. Nem szabad leragadni az olyan kérdéseknél, hogy Horn Gábor ki mindenkit sértett vérig egy interjúban, vagy durva szavakkal minősítette a volt miniszterelnököt.

– Pedig Horn nyeglesége magát az SZDSZ-t is minősítette

– Igen, tudom, és egyet is kell, hogy értsek. Ám azt is meg kell értenünk, hogy Horn visszavonása nem oldja meg összes bajunkat. Az alapkérdésig kell eljutnunk, az SZDSZ létének igazolásáig. Nem saját magunk számára, hanem a magyar társadalom mintegy tizedének kell igazolnunk politikai létünk indokoltságát. A kérdésfeltevés a felszínen nem tűnik túlzottan ambiciózusnak, és mindig könnyebb a részletekkel foglalkozni, de mégis ez a lényeg. A politikai sikernek sok más eleme is van, ám mindennek ez az alapja.

– És ez még kérdés az EP-választás után? A párt 2,16 százalékot ért el, hatvankétezren szavaztak önökre.

– Pontosan az EP-választási eredmény okán indokolt a kérdésfelvetés. Sikeres pártok nem szoktak ilyen alapkérdéseket feltenni. Persze kérdés: ha megtaláljuk létezésünk releváns indokát, tud-e változni a párt. Tény: a pártban az elmúlt években bizonyos generációváltás zajlott. Hatalomhoz jutottak a "tornacipős srácok". De nem látom, hogy ettől üdébbé, frissebbé vált volna az SZDSZ. Ám az idő rövid. A liberális érzelműek előbb-utóbb végleges választ adnak arra: az SZDSZ-ben látják-e saját értékeiknek, érdekeiknek a képviseletét, tehát létezését indokoltnak látják-e.

– Mintha már kívülállóként fogalmazna.

– Nem, nem! Ügyvivőként és országgyűlési képviselőként a felelősségi hierarchiában, ha nem is a csúcson vagyok, de rögtön utána következem. Meg vagyok rendülve, nem tagadom. De nem szeretném, ha a beszélgetésünk azt a hamis képet sugallná: kívülről nézem a párt helyzetét. Sőt, igyekszem szembenézni saját nagyon is egyéni felelősségemmel is. Mondok egy példát: A dunaszerdahelyi események után nyíltan elmarasztaltam a szlovák rendőrségi attak mellett azokat a magyar szurkolókat is, akik a "Loptatok hazát, loptatok címert, tolvaj nemzet vagytok!" transzparenssel érkeztek a mérkőzésre. Mondataimat kicsavarva gyűlöletkampány célpontja lettem. Magamnak feltettem a kérdést, vajon ezzel is szavazatot vesztettünk? Nem tudom. Ám abban a hitemben, hogy a szomszédainkat nem szabad sértegetni, hanem az ottani demokratikus erőkkel kell szövetséget keresni, nem tudok, és nem is akarok megváltozni. Ezekben a kérdésekben a jobboldal agresszív, a baloldal hallgat, a sztárrá avanzsált kispártok nemkülönben. A liberális párt felemelte a szavát. Vagy így kellek, vagy sehogy sem kellek. Ilyen kérdések foglalkoztatnak, és minden szakpolitikai területen hasonló kérdéseket fel kell tennünk mindannyiunknak.

– Ön szembenézésről beszél. Csakúgy, mint párttársa, Bőhm András, aki szerint vagy leül egymással szembenézni a párt hat-nyolc vezetője, vagy „egyéni karrier-utak” nyílnak meg mindenki előtt. De melyek lehetnek ezek? Például: átlépni az MSZP-be? Esetleg az MDF-be?

– Nem tudom, kinek mi van a fejében. Soha senkit nem hallottam ilyen stratégiáról megnyilvánulni. Talán azért, mert nincs ilyen elképzelés.

– Magyar Bálint az MDF-fel való együttműködést hajtja. Mások az LMP-vel való együttműködést szorgalmazzák.

– Ilyesmit csak egy erős, magabiztos párt vethet fel, ha nem akar szánakozás vagy gúny tárgyává válni.

– Ehhez képest az SZDSZ korábbi támogatói június 7-én az MDF és az LMP között osztották meg szavazataikat. Nem gondolja, hogy ezzel kétségbe vonták: az SZDSZ azonos a liberalizmussal?

– Én megértem, ha kiábrándult választók szívesen flörtölnek egy-egy új jelenséggel. Ha valaki azt mondja, az SZDSZ túl sokat foglalkozott sokak számára marginálisnak tűnő ügyekkel, kész vagyok elfogadni a kritikát. De komoly erkölcsi aggályom van azzal, ha egy egyébként tisztességes párt azért nem foglalkozik a magyarországi etnikai, szexuális és más kisebbségek nagyon is égető problémáival, mert szavazatokat veszíthet. Ezek az értékek az MDF-fel kifejezetten szembeállítanak bennünket, de azzal az LMP-vel is, amely éppen úgy taktikázik népszerű és népszerűtlen ügyek között, mintha 20 éve parlamenti párt lenne. Az MDF amúgy tisztességes konzervatív párt, az LMP pedig először jelentet meg idehaza egy modern, európai balos pártot, amely a szociáldemokráciától balra áll, mert utálja a piacgazdaságot és a globalizációt. Tisztelettel viseltetem mindkét ideológia iránt, de ha megengedik, én már csak liberális maradnék, egyszerűen azért, mert ez a meggyőződésem.

– Július 4-én tisztújítást tartanak. Vannak, akik szerint "meg kellene szabadulni" Kóka Jánostól. De felmerült, hogy vissza kellene hívni elnöknek Kuncze Gábort, vagy esetleg Gusztos Pétert, Szent-Iványi Istvánt jelölni erre a posztra. És megeshet, hogy maga Demszky Gábor jelentkezne pártelnöknek. Ön szerint ki lenne a legalkalmasabb a párt vezetésére?

– Sajtóban megjelent spekulációkra nem reagálok, közülük ketten már cáfolták is pártelnöki ambícióikat. A mostani folyamatnak lényegesen nagyobb a tétje, mint hogy ki az SZDSZ frakcióvezetője vagy elnöke. A tét az: lesz-e Magyarországon liberális párt érdemi és hitelesen képviselhető mondanivalóval. Ebben kell okosnak lennünk, nem a személyi harcokban.

– Lehet más tétje is az SZDSZ tisztújításának: ha a Bajnai-kormány ellenzői kerülnének a vezetésbe, akkor vélhetően kihátrálnának a kormány mögül, s ezzel teret adnának az előrehozott választásoknak. És annak is: a kétszázalékos liberális párt az egész baloldalt "bedöntheti".

– A Bajnai-kormány alkotmányos legitimációja nem megkérdőjelezhető, ám politikai legitimációja vészesen alacsonyra csökkent. Mindkét érvelésnek van létjogosultsága. Én személy szerint csodálkoznék azon, ha a Bajnai-kormány "bedöntése" miatt szavazók százezrei ömlene vissza hozzánk. Ami sok volt, az a követhetetlen cikk-cakkok az elmúlt években. Első felelősségünk az országgal szembeni: a válság hatásainak mérséklésében együttműködés. Második felelősségünk a magyar liberalizmus parlamenti képviseletének biztosítása. Ezt a két szempontot kötelező összeegyeztetni. Ha bármelyikben kudarcot vallunk, nem hibáztathatunk senkit. Csak magunkat okolhatjuk.

(Megjelent a 168 óra hetilap 2009. június 19-i számában)

2009. június 21.

Hozzászólások:

Marosi Pál:

Korrekt megállapítások hangzottak el az interjúban. Nem lehet egy két mozzanatot kiragadni az elmúlt évek történéséből, mint például Horn Gábor Gyurcsányt "minősító" szavai, vagy a "történelem szemétdombjának" emlegetése Eörsi úr által. Összeségében kell elemezni a helyzetet. Figyelembe kell venni a folyton csökkenő trendet, a rendszerváltás óta folyton csökkent az SzDSz támogatottsága. Már sokszor leírtam: amikor az ember éhes akkor nem tud liberálisan gondolkodni és most gazdasági válság van.

2009/06/21
pici vagyok:

eörsi ur az a nagy kár hogy ezeket most utolag mondja el. Vagy tévedek és menetközben is fellépet mondjuk pl Horn Gábor pökhendisége, irritálo nagyképüsége ellen? Azért ezt k´érdem, mert ez mindenkinek szemetszurt. Az egész lénye a roszertelemben vett pesti "két állampolgárságu értelmiség" mintapéldánya.Az SZDSZ a végén már ugy nézett ki, mintha az isteni Horn lenne az elnöke. Merthogy Fodor sem az a vezetö tipus, egy joszándéku idealista. Márpedig egy párt egy erös akaratu, kissé agressziv vezér nélkül nem sokra megy ,föleg akkor nem ha az ellenfele demagog. Kuncze pl tökéletesen megfelelt, kár hogy feladta.


2009/06/23
brickinthewall:



A magyar liberalizmus jelentem él.

És az SZDSZ már rég nem képviseli.

A magyar liberalizmus nem egyenlő a deviáns csoportok éltetésével. Maximum az elfogadásukkal.

A magyar liberalizmus nem egyenlő a gazdaság totális piaci kiszolgáltatottságára törekvéssel.

A magyar liberalizmus nem egyenlő a hatalomhoz való görcsös ragaszkodással.

A magyar liberalizmus nem egyenlő az ellenfelek lenácizásával (a'la Gusztos papa)

Igen, képviselő úr, a magyar liberálisok bizony ezeket és az SZDSZ-hez kötődő egyéb ideológiákat nem támogatják.

Fodor gyengének bizonyult, ezt ő maga is tudja. Vele együtt bukott a remény...

2009/06/25
Budai István:

A mező kisűlt, A zengő liget kietlen, A nap éjre dűlt. -- Bájoló lágy trillák! Tarka képzetek! Kedv! Remények! Hornok, Kókák, Gusztosok és Viktóriák ( a sor korántsem teljes...) -- Isten véletek!

(elnézést kérek Csokonaitől, h. Lilla helyébe...)

Egy felelős politikus nem szavaz meg 13. havi nyugdíjat és 50%-os béremelést 2002-ben, egy már akkor reménytelenül eladósodott országban, egy felelős politikus befizeti a büntetést ha a TV-ben az ország színe előtt ,,átalmegy,, a piroson mobiltelefonálgatva ( ja, quod licet Iovi...)

egy felelős politikus mielőtt osztaná az észt kisebbségi ügyben talán kiköltözne közéjük pár hétre mint azt egyik cseh kollégája tette (szívesen finanszírozom 3 hónapos ott tartózkodását, ha akadna ilyen jelentkező az SZDSZ-ben )

egy felelős politikus levonja a konzekvenciát és nem játszik bizottságosdit, szakértősdit és egyebet hanem elegánsan lelép és átadja a terepet...

Hogy akit jönnek milyenek lesznek? Nem tudom, de biztos h. emberek azok minden erényével és gyengeségével.

Ami pedig a szomszédságot illeti: egy erős gazdasággal és hadsereggel rendelkező ország védheti meg kisebbségben élő nemzetrészeit, éljenek azok a világon bárhol. Amíg ez nincs addig kussoljunk. Lásd Németország (de írhatnék mást is) példáját. A még nyomaiban de létező német kisebbséget miért nem macerálják pl. Romániában, vagy egyébb utódállamoban?

2009/06/27
piszkosalfred@hotmail.com (piszkosalfred@hotmail.com):

Mai nap vége lett az SZDSZ-nek. Az SZDSZ 10-9 arányban szavazta meg a vagyonadónak csúfolt új adonemet. Eorsi is az igennel szavazók között volt.

2009/06/29
Polgárnő:

Eörsi úr! Nincsenek munkahelyek, mindenkit kiraknak, mindegy,hogy fiatal vagy idősebb, diplomás vagy sem. A munkanélküli hivatalban "nincs keret" semmilyen tanfolyamra, átképzésre. Mégis, mit csináljon, aki dolgozni akar? Nincs valami ötlete vagy munkahely ajánlata?

2009/07/01
Eörsi Mátyás (matyas.eorsi@parlament.hu):

Polgárnő!

Már hogyne lenne ötletem! A Fideszre kell szavazni, és lesz munkahely doszt, kolbászból lesz a kerítés is. Mi sem egyszerűbb ennél!

2009/07/01
mikiegér:

Eörsi úr nagyon cinikus, és nagyon ingerült! Vélhetően még soha nem volt munkanélkül, Eörsi úrnak nagyon jó dolga van! Más meg dögöljön meg, mit érdekli az őt?


2009/07/02
Eörsi Mátyás (matyas.eorsi@parlament.hu):

Meglep Mikiegér kifakadása. Tessék csak visszanézni a korábbi topikokat: bárminek az elemzéséhez fogtam is hozzá, a válasz éppen Önöktől mindig csak az volt, hogy menjen a kormány, jöjjön Orbán Viktor.

Amikor ezzel szembesítem Önöket, akkor meg hirtelen cinikusnak és ingerülnek titulál.

Miért, eddig Önök mindig cinikusak Voltak?

2009/07/02
mikiegér:

1. mikiegér egyáltalán nem fakadt ki. Eörsi úrnak fogalma sincs arról, milyen mikiegér, amikor kifakad! Brrrrrrrrrrrrr!

2. mikiegér feltételezi, hogy Eörsi úr még soha nem volt munkanélküli, soha nem voltak anygai természetü gondjai, éppen ezért hidegen hagyja más emberek gondja, azoké, akik történetesen a napi megélhetésért küzdenek. (lásd szociális érzékenység)

3. Az idézet úgy szól, hogy

Ember küzdj és bízva bízzál,(hízzál) Orbán Viktor kormányozzál!

Olyan ez a jelen, mint a dicső Tanácsköztársaság! Hány nap is van még hátra, hogy véget érjen? :O))))

4. Tudom, hogy a kutya nem hallgat rám ballib oldalról, de azért mégis elmondom a nézeteimet a választásokkal kapcsolatban. Ha a ballib oldal azt szeretné, hogy a Parlamentbe csak nagyon kevés Jobbikos jusson be, minden erejével és szavazatával a Fideszt támogatná. Tudom, hogy a gyülöletük olyan mértékű, hogy ezt soha meg nem tennék, de én mégis megfontolásra ajánlom ezt az ötletemet.

Üdv mikiegér-ke






2009/07/02
Marosi Pál:

Nem hallom Eörsi úr hangját a szlovák nyelvtörvény ügyében. Pedig a történelem szemétdombjára való.

2009/07/02
Eörsi Mátyás (matyas.eorsi@parlament.hu):

Ám hallhatta Szent-Iványi istvánt. Az én nevemben is beszélt, és egyetértek vele.

Valóban oda való. Rettenetesen ostoba és rosszindulatú törvény.

2009/07/02
piszkosalfred@hotmail.com (piszkosalfred@hotmail.com):

"Már hogyne lenne ötletem! A Fideszre kell szavazni, és lesz munkahely doszt, kolbászból lesz a kerítés is. Mi sem egyszerűbb ennél! "

"Amikor ezzel szembesítem Önöket, akkor meg hirtelen cinikusnak és ingerülnek titulál.

Miért, eddig Önök mindig cinikusak Voltak? "

Akkor miért nem szavazta meg a Parlament feloszlatását. Így akár tetszik akár nem cinikus, sőt sajnálom, de azt kell mondanom, hogy tahó megjegyzés volt Öntöl ez. Tavaly tavasz óta semmit sem csinálnak csak vergődnek, ahelyet, hogy utat nyitottak volna egy cselekvőképes kormány elé. Az orszáh meg közben elsüllyed.

szégyen

2009/07/02
Eörsi Mátyás (matyas.eorsi@parlament.hu):

Anyagi természetű gondjaim voltak, munkanélküli még nem voltam, de még lehetek.

Ha van itt politikai vita, az abban foglalható össze, hogy mit képes a politika elérni, és mit nem, vajon nem az-e a probléma, hogy a pártok agyonígérgetik magukat, a nép pedig beveszi. ha erre a pártra szavaz, lesz munkahely doszt, ha a másikra, lepra és döghalál következik.

Az itteni viták többnyire ilyesmiről szóltak, tisztelet a kevés kivételnek, és erre voltam bátor emlékeztetni.

Uff.

2009/07/02
Anonymus (a27@freemail.hu):

T. Képviselő úr!

Megnéztem archívról az ATV-s interjúját. Hogy a pozitívval kezdjem: elismerésem, hogy nem teregeti nyilvánosan a szennyest. Azért én továbbra is azt mondom, az SZDSZ bukásának okai 1994-ben gyökereznek... Meg szeretném kérdezni, hogy amikor azt állította, hogy a két nagy párt szavazóbázisa az adót nem fizetőkből áll, a Fidesz esetében mégis melyik társadalmi rétegre gondolt??? Mert szerintem pont hogy a Fidesz törzsszavazói a munkából és bérből élők. Én legalábbis csak ilyeneket ismerek. Esetleg Ön másokat is?

2009/07/02
Budai István:

Eörsi úr és háromszáz valahány képviselőtársa sok éves áldásos tevékenységének eredménye többek között az, h. kisvállalkozásom adóterhei az elmúlt 3 évben 100%-al nőttek, az egyéb adónemek emelése már csak hab a tortán. Az ország pedig ott tart ahol... De nem baj, már nem sokat kell aludni és ezek az emberek egy pöccintéssel oda kerülnek ahová valók... Viszont roppant hálás lennék ha a képviselő úr lenne szíves felsorolni néhány olyan eredményt amit konkrétan neki köszönhet az ország ( pozitív eredményre gondolok...) és ezáltal bebizonyítaná, h. nem hiába ette a képviselők ,,sanyarú,, kenyerét.

2009/07/03
Polgárnő:

"Lepra és döghalál" nem következik, hanem VAN! Elképesztő, ami az országban látható és tapasztalható, elegem van ebből!És igencsak Önöknek "köszönhető", ha tagadják, akkor is ez az igazság.Valamit csak kéne tenniük, hogy legyenek munkahelyek, mert amit eddig tettek, attól úgy tűnik, hogy csak elküldik, leépítik a munkavállalókat - főleg a szemét multicégek, ahol nagy a profit, a "válság" csak jó ürügy még a nagyobb profitra!A "válság" ürügy az adó- és áremelésekre. Förmedvény az egész.Kormány-IMF-EU, mind menne a búsba már.Egyszerűen nem lehet kibírni már ezt.


2009/07/03
Pimpi:

Igaza van Eörsi úrnak, bírjátok ki ezt a kis időt munkahely nélkül! Utána úgysem győztök válogatni a sok menő állásajánlat közül! Mondjuk azt kétlem hogy Orbán bezáratja a Tesco-t, de lehet, hogy államosítja...:) És remélhetőleg minél előbb kiléptet minket az EU-ból, mert ez tényleg egy lepratelep! Mondjuk én itthon csak annyit látok, hogy az emberek pénzért sírnak, közben meg sorban épülnek a luxusvillák, társasházak, minden családban van min 1 autó, külföldön nyaralunk-telelünk, vagyonokat hagynak ott az emberek a "multikban"...most tényleg olyan rosszul megy a szekér, vagy csak jó magyar szokás szerint sz@r minden?) Na mindegy, a Fidesz kormányra kerülésével Svájc is csodánkra fog járni! A cikkhez csak annyit, hogy: sajnálom, hogy így alakult. :( Lehetett volna másképp, de utólag már hiába okoskodik az ember. Fel a fejjel Eörsi úr, 2014-ben úgyis sok lesz a csalódott ember! ;) Cupp!


2009/07/04
mikiegér:

Mondjuk, te hol élsz pimpi? cupp

2009/07/04
Anonymus (a27@freemail.hu):

Látszik, hogy Pimpike a Budapest nevű országban él, ahol az emberek zömének lila fingja sincs, mi van a saját országában. Az országból max. annyit lát, amit az autópálya kínál, esetleg a Balaton vagy vmi felkapottabb hazai üdülőhely, ahol még van némi "lé". Pimpike valószínűleg "sok" gyereket is nevel, azért osztja ennyire az észt. Egyébként ha már a kánaánról beszélünk: SENKI NEM MONDTA, HOGY HA ORBÁN JÖN, AKKOR ITT LESZ A KÁNAÁN!!! Sőt, a jobboldalon általában van is némi kétségbeesés, hogy ekkora trágyadombot hogy fog képes rendbetenni a Fidesz. Legalábbis bennem van. A jobboldalon csak azt mondják - és jogosan -, hogy ha nem lett volna az elmúlt elcseszett 7-8 év fenomenális kormányzás, akkor nem itt tartanánk. Egyszerűen a cinikusság felsőfoka, ahogy a ballib képviselők - Eörsi úrral együtt - "kánaánoznak" ("életterezés" után szabadon), nyelvet öltenek az ellenfélre, hogy "Bebeee, az általam létrehozott szarkupacot még neked sem lesz tehetséged rendbetenni, hahaaa!" Undorító! Talán Orbán tehet arról, hogy az államadósságunk a csillagos eget veri??? Ő tehet róla, hogy a világválság előtt is csak 1%-kal növekedett a gazdaság a világgazdasági konjunktúra idején??? Ő tehet róla, hogy ennyire elfogyott a "lé"? Pimpike, 2010-től ezt fogja örökölni! El sem bírom képzelni, milyen ország lenne ez ma, hogyha 2002-ben Orbán Viktor ilyen állapotban adta volna át a jelenlegieknek az országot, amilyet fog kapni hamarosan. Pimpike örömére...

2009/07/05
Pimpi:

Kedves AnonymusKA, ki kell ábrándítsalak, szabolcsi tirpákjány vagyok, aki most egy borsodi kis faluban él. :) Van családom is, gyermekem is (nemsokára 2 lesz), szóval nem egy elfajzott pesti plázacica vagyok. :) Az ismerettségi körömben SENKI nem él rosszabbul, mint 8 éve! Egy negatív példa sincs előttem, ami azt mutatná, hogy kormányzásfüggő a magyarok helyzete. Sőt! A baloldal sokkal jobb kapcsolatot ápolt a külhonnal, mint arra Orbánék valamikor is képesek lesznek. (max a németeknél) A Fidesznek sincsenek aduászai, szakemberek, közgazdászok, akik fel tudnák pörgetni a forintot. Csak a régi gárda, akik egyszer már megbuktak, csak ezt előszeretettel elfelejtik a magyarok.








2009/07/05
mikiegér:

Borsodi kisfaluban? Na, most jön rám a röhögés!

2009/07/05
Anonymus (a27@freemail.hu):

Pimpi nyilván borsodi kis falujában látja, hogy "sorban épülnek a luxusvillák, társasházak", onnan látja azt is, mennyit költenek az emberek a plázákban, és onnan jár - vagy ha nem ő, hát falubelijei - nyaralni, telelni. Elég "ferisen" sikerült lokalizálnia önmagát... Szívből örülünk annak a szubkultúrának, ahol Pimpi él. Hiába, jó hely az a Borsod... Sajnos én és sokadmagam rossz helyre születtünk, mert sajnos én parasztul nem arról tudok beszámolni, mint Pimpi honfitársunk. Nem tudom, a külhon miért ennyire fontos, de amúgy is egy nagy hüleség, amit írni tetszik. Gyurcsányon mindneki már csak röhögött, annyira lehetett komolyan venni a fiút. Persze az oroszoknál valóban nagy érdemekre tett szert. Méghogy a Fidesznek nincsenek közgazdászai, szakemberei... haha ... megbuktak, ja, milyen dumával nyert az MSZP 2002-ben? Tessék csak kicsit emlékezni! Nem azt mondták, szar, amit csináltok, fiúk, hanem azt: jó-jó, jól megy az országnak, de nem adtatok eleget a népnek! Majd mi! Ezzel a dumával nyert az MSZP 2002-ben, és vett át 300 milliárd tartalékkal rendelkező államkasszát, 50%-os GDP arányos, évről évre csökkenő államadóssággal. (Ma már a 90% felé közelítünk, és a világválság előtt is 70% felett volt.) Na, ennyit a Fidesz szakértelméről és a felejtésről... Cupp!

2009/07/05
Pimpi:

Béláim! :)))))))))) Az előbb még pesti tahó voltam, ebből pedig hirtelen falusi paraszttá avanzsáltok? Elég szélsőséges gondolatok! Nem vagytok ti Fideszesek? :) Látja Eörsi úr, nem jó ezeknek semmi! Amúgy 2009-ben nemcsak olyan falvak léteznek, ahol kicsüng a szalonna az emberek szájából! 2006-ban Gyurcsánynak Tony Blair, Orbán Viktornak Pataky Attila kampányolt. Nem is tudom hirtelen, melyik számít gyümölcsözőbbnek...Cupp!!!

2009/07/06
Anonymus (a27@freemail.hu):

Pimpike, látom vitánk nagyon tartalmas. Egyrészt senki nem tahózott le, másrészt hogy falusi paraszt lennél, azt meg nem hittük el - ha nem tűnt volna fel... Sebaj! Mivel a konkrét számokkal nehéz vitatkozni - és szembenézni, ugyebár -, így marad, hogy ki kinek kampányolt. Tényleg ez számít? Így is lehet persze választani, ez is egy értelmi szintet tükröz. Jut eszembe: Orbánnak mintha Pataky Attila mellett még az Európai Unió legnagyobb pártfrakciójának, az Európai Néppártnak az elnöke: Hans-Gert Pöttering is kampányolt, Gyurcsánynak meg Cipő, a Republikból. Én sem tudom, melyik gyümölcsözőbb. Cupp!

2009/07/06


Szóljon Ön is hozzá!


Cenzúrabox

Vissza


A lap tetejére Nyitólap