   |
 |
|
|
 |
|
 |
Az Andrássy út 60 előtt
Liberálisként, magyarként és olyan zsidóként is, akinek a felmenői közül sokan pusztultak el a Holokauszt során, mind érzelmileg, mind racionális okokból parancsoló szükségét éreztem, hogy részt vegyek azon a megemlékezésen, amelyre Szálasi Ferenc hatalomra kerülésének 60. évfordulóján került sor. A nyilaskeresztes párt székháza előtt állva mélyen megindított, hogy nem vagyunk egyedül, magyar demokraták sokezres tömege érezte a részvételt hasonló parancsoló szükségnek. De sajnos, úgy tűnik, még a magyar történelem legsötétebb időszakáról való megemlékezés sem teszi lehetővé, hogy a parlamenti pártok akár egyetlen egy órára is együtt fejezzék ki tiszteletüket a sokszázezer zsidó és nem zsidó, roma és nem roma honfitársunk iránt, akik a legesztelenebb politika következményeként pusztultak el.
A Terror Házát az előző kormány hozta létre, hogy folyamatosan emlékezzünk az országunkban dúlt terrorra és diktátorokra. Így arra számítottam,, hogy az előző kormány pártjai is megjelennek, és velünk együtt emlékeznek a gyilkosokra és áldozataikra. Azt kellett azonban látnunk, hogy itt és most, még az Andrássy út 60 előtt sem tűnik el a köztünk lévő politikai szakadék. Egyedül a Magyar Szocialista Párt fogadta el az SZDSZ Új Generáció meghívását, s legnagyobb sajnálatomra ez mindennél jobban demonstrálja a magyar politika mély megosztottságát. Szerény véleményem szerint elengedhetetlenül szükség lenne egységbe szólító eseményekre, nemcsak a közös megemlékezés, hanem az együttes tiltakozás végett is az újfasiszták és a nemzetiszocializmus ellen.
Az Andrássy út 60. előtt állva leperegtek előttem azok a képek, ahogy Hitler és az SA megszállták az utcákat, felfegyverezték magukat azokkal a német nemzeti szimbólumokkal, amelyek korábban az egész német néphez tartoztak, származástól és politikai meggyőződéstől függetlenül. A nemzetiszocialisták úgy viselkedtek, mintha csak ők lennének az igazi németek, mintha csak az övék lenne Németország. A nemzeti lobogót csakúgy, mint minden más nemzeti szimbólumot kizárólagos tulajdonuknak tekintették, elrabolták mindazok identitását, szabadságát, vallását, akik mások voltak, vagy csak másként gondolkodtak. A demokráciát fölszámolták, kirekesztették és végül megsemmisítették azokat, akik nem osztották az "EIN VOLK, EIN REICH, EIN FÜHRER" politikáját. A terror a zsidókat, a szocialistákat, a kommunistákat, a cigányokat és Jehova tanúit érte el először az utcákon, majd mindenki mást, aki ki merte fejezni ellenérzéseit a nácikkal szemben - akár csak a legcsekélyebb mértékben is -, például úgy, hogy nem viselt horogkeresztes jelvényt. A nemzetből való kirekesztés politikája hamarosan megfertőzte az otthonokat, a családokat, a barátságokat, a szerelmeket és a házasságokat, amelyek nagy számban bomlottak fel, akár politikai nézeteltérés okán, akár az un. nürnbergi törvények miatt. A jó német árja volt, a jó zsidó pedig halott.
1944 október 15-től ez a szemlélet vált egyeduralkodóvá nálunk is. Liberálisként, magyarként és zsidóként minden erőmmel megvédelmezem a szólásszabadság jogát. De bármilyen újfasiszta demonstráció súlyos inzultus minden demokratával és mindazokkal szemben, akik a diktatúra áldozatai voltak. Az én szememben Bácsfi Diána, és mindazok, akik kizárólagos igényt jelentenek be annak eldöntésére, mi helyes és mi nem, valóságos elefántok. Nem azért, mert veszélyesnek gondolom őket a magyar demokráciára, hanem azért, mert ormótlan elefánt-lábukkal beletaposnak a be nem hegedt sebekbe, Hitler, Szálasi, Sztálin vagy bármely diktátor túlélő áldozatainak sebeibe, a halottak leszármazottainak, szeretteinek sebeibe. Az ő számukra Bácsfi és a hozzá hasonlók nem "virtuális elefántok", mint Pokorni Zoltán számára. A félelem mögött sem a médiát kell keresni. Ellenkezőleg, mély meggyőződésem szerint a médiának - a Népszavához hasonlóan - a lehető legszélesebb támogatást kell nyújtania ahhoz, hogy a közvéleményt mozgósíthassuk ezen szélsőséges, undorító és szörnyűséges "politikai" felfogással szemben.
Abban azonban tökéletesen egyetértek Pokorni úrral, hogy egyik demokratikus politikai pártnak sem szabad felhasználni ezeket a széles körben elutasított marginális csoportosulásokat arra, hogy sarat dobáljon bármely más demokratikus pártra. Az igazi demokratikus pártok egyáltalán nem dobálnak sarat, mivel nincs szükségük sem sárra, sem mocsokra ahhoz, hogy nézeteltéréseiket megvitassák. Ebben az országban a sárdobálás túl gyakran eredményezett tömegsírokat!
Örültem, hogy az ellenzék vezetője megkoszorúzta Sztehlo Gábor lelkész emléktábláját, már csak azért is, mert az általa megmentett zsidó gyermekek között ott volt édesanyám is. Örömöm teljesebb lett volna, ha a koszorúzásra egy korábbi órában került volna sor, ami lehetővé tette volna Orbán Viktor számára, hogy felszólaljon az Andrássy út 60 előtt is. Támogatom az ellenzék javaslatát az Igazak emlékfalának felállítására, csak arra ügyeljünk, hogy az emlékfal ne újabb elválasztó, egyik vagy másik párt által emelt újabb átjárhatatlan fal, hanem az egész nemzet emlékfala legyen. A nemzeti emlékezés legkiemelkedőbb pillanataiban legyünk képesek a megosztottság helyett az összetartozást demonstrálni. A politikai erők tekintsék egymást a nemzet részének, és patriótának, tartozzanak össze a kirekesztés elutasításában, és közösen demonstráljanak ellene.
Liberálisként nem is tudnék olyan hazát elképzelni, ahol ne léteznének különböző politikai hitvallások, meggyőződések, amelyeket ki-ki szabadon hirdethet. Ebből is következik, hogy kéréssel fordulok minden érintett politikai erőhöz: se most, se a jövőben soha senki ne tekintse Magyarországot, a magyarságot saját hitbizományának, viszont határozottan és egyértelműen utasítson vissza minden kisajátítási kísérletet és tiltakozzon ellene. Ez a legkevesebb, amit a történelmünkből megtanulhatunk. Kéréssel és felhívással fordulok továbbá minden politikai erőhöz azért is, hogy a jövőben, amikor halottainkra, történelmünk legkiemelkedőbb és legsötétebb eseményeire emlékezünk, tegyük félre mindazt, ami bennünket megkülönböztet, és emlékezzünk együtt. Elvégre hőseink és halottaink mind ennek a csodálatos magyar nemzetnek voltak gyermekei.
Eörsi Mátyás (SZDSZ)
Liberális frakcióvezető
Európa Tanács Parlamenti Közgyűlése
(Megjelent a Népszabadság 2004. október 19-i számában)
2004. október 19.
Hozzászólások:
mikiegér:
Tisztelt Képviselő Úr!
Kérem szives válaszát arra vonatkozóan, hogy Ön jelen volt-e a Terror Háza Múzeum megnyitó ünnepségén?
Én ott voltam, ezért balliberális oldalról lecsürhéztek, lenáciztak, lecsőcselékeztek.
A Terror Háza Múzeum a nácizmus és a kommunizmus által meghurcoltak, meggyötrtek emlékére jött létre.
A rendkivüli munkát végzett Schmidt Máriának és munkatársainak gyalázásáról, szidalmazásáról, és a múzeumot szegélyező fal sorsáról ugye nem kell beszélnem!
Én elmentem koszorúzni, gyertyát gyújtani az áldozatok emlékére, de hol volt Ön, amikor megnyilt ez a memento?
2004/10/20 |
Polgárnő:
Nagyon szépet írt a képviselő úr.
Biztos vagyok benne, hogy ha a szövegben a nácik helyére behelyettesíti a kommunistákat -bármely mondatába- akkor pl. az én családom (igen sok magyar család) szenvedéseit is megérti. Talán még azt is, hogy mért nem szíveljük a posztkommunistákat és azok támogatóit.
A Sztéhlo Gábor megemlékezésen én is ott voltam és az ön édesanyjának megmenekítése is bizonyítja, hogy jó helyen voltam. Szerintem a képviselő úrnak is ott kellett volna lennie!Mivel előbb kezdődött, mint a Terror Háza előtti, időben is kivitelezhető lett volna.
Mikiegérrel teljesen egyetértek, hol voltak a Terror Háza megnyitásakor? Miért csodálkozik azon, hogy Orbán Viktor nem az önök rendezvényére ment el? Azok után, ahogyan a szoclibek és a sajtójuk vele és a mi oldalunkkal is bánik!? Azt fel sem merem tételezni, hogy az egész rendezvénynek az volt az értelme, hogy feltehesse a kérdést, hol volt Orbán Viktor? A képviselő úr helyében én nem tettem volna fel.
2004/10/20 |
mikiegér:
Dicső Tanácsköztársaság
Arra kérünk minden, a demokráciáért, a sikeres Magyarországért felelősséget érző, jólelkű embert, hogy jöjjön el október 29-én, pénteken, 17 órára, a Károlyai Mihály szoborhoz!" - mondta Hiller István, pártelnök."
Bravó Hiller István főideológus úr! Irány az utca! Politizáljunk az utcán, mert azt úgy megvetjük! Ünnepeljük meg a Trianonhoz vezető utat, az úton! Bravó!
2004/10/21 |
Polgárnő:
Tegnap egy szoci szavazó polgár dicsekedett:"Nekünk is van Orbán Viktorunk, beee!"
no comment..
2004/10/21 |
mikiegér:
Polgárnő! A szoci szavazónak ha lenne kedves átadni!
"A bolsevik,egy olyan ember,aki elégedetlen,irigy és tele van gyűlölködéssel." Wass Albert
2004/10/21 |
Leó:
Ha képviselő úr Sztehlo Gábor emléktáblájához megy el, értelmezés kérdése, édesanyja emlékére van ott, vagy sem. Én éppen azért gratulálok neki, mert a baj gyökere miatti tiltakozáson vett részt - mondhatni egyéni sérelmeinek második helyre való sorolásával.
"Politizáljunk az utcán, mert azt úgy megvetjük! Ünnepeljük meg a Trianonhoz vezető utat!" Ami az első mondatot illeti: Ha és amennyiben károsnak tartja az utcán zajló politizálást - egyet értünk. Azonban: amikor török világ volt Magyarországon, mieink is átvették a török harcmodort (ez vezetett a világhírű huszárság kialakulásához) és alkalmazkodtak a török erkölcsökhöz ( nem él az, aki alszik, szolgákat előkelőnek öltöztetve adjuk túszul stb) és mai napig dicsérjük ezért elődeinket. De mondhatnám azt is: ne használjunk erőszakot - de ha valaki karddal támad ránk, akkor talán ne csak az erkölcs fegyverét használjuk! És ne tiltakozzon Móricka, ha Samuka visszaütött!
"Ünnepeljük meg a Trianonhoz vezető utat...". Ha olyan naív lennék, amilyen nem vagyok, azt mondanám: ez a mondat értelmezhetetlen, rosszabb esetben értelmetlen, még rosszabb esetben ... Szóval nem a háború elvesztése vezetett el Trianonhoz? Egészen komolyan kérdőjelezi meg ezt a triviális tényt?
2004/10/21 |
mikiegér:
Leo!
Nézze meg a Trianon filmet!
2004/10/21 |
Polgárnő:
Trianonhoz vezető okok egyike -mert több oka volt- a Tanácsköztársaság, ezért Károlyit és társait talán nem kellene ünnepelniük!(meg másért sem)
Sajnos, amíg nem egyformán tudjuk történelmünket, addig nem fogunk együtt sem megemlékezni, sem ünnepelni!
Leó kedves, érdemes volna tán kicsit továbbtanulni!?
2004/10/21 |
Piszkos Alfred (piszkosalfred@hotmail.com):
"Tegnap egy szoci szavazó polgár dicsekedett:"Nekünk is van Orbán Viktorunk, beee!" no comment.. "
Sot rogton mar egy Kover Laszlojuk is van. Hillert az MSZP belul (ez kulon kihangsulyozando) tobben is Adolf Hillernek becezik :-))))))))
(tenyleg no comment)
2004/10/21 |
mikiegér:
A balodal egyik jeles, ünnepelt háziszerzője Tóth Ilonka orvostanhallgatót gyilkos kurvának, Mansfeld Péter "gyermeket" pedig gépkocsifeltörő tolvajnak nevezte.
Ők is a mi halottaink, mártírjaink, akiket holtukban is meggyaláztak, és akikre mi fájó szívvel emlékezünk.Emlékezünk rokonainkra, ismerőseinkre, akik így vagy úgy a forradalom áldozataivá váltak.
Viszünk virágot a sírjukra, felavatandó szobrukhoz, és bízunk abban, hogy ezt nem csak mi tesszük meg, hanem megteszik azok a honfitársaink is, akik párthovatartozás szerint a másik oldalon állnak.
Én nem kivánom, hog bauer miklós, bárd károly, vagy a pető család részt vegyen a megemlékezésen, de bízom abban, hogy az őket elítélők letesznek egy szál virágot a felavatandó új szobor talapzatához, megállnak egy percre és fejet hajtanak a forrdalaom áldozatainak emléke előtt.
2004/10/22 |
Leó:
Ami 1956-os forradalmat illeti: mint minden dicsőséges tettet, oly' sokan akarják ellopni, hogy Dunát lehet velük rekeszteni. (Ez egy magyar szólás - még mielőtt rákezdenének a "baloldal a Dunába akarja folytani..." kezdetű szövegre.) Tehát: 1956-ban Magyarországon (társadalmilag) szocialista forradalom és nemzeti szabadságharc zajlott! A szocialista forradalom a (szovjet tipusú) kommunista diktatúra, a szabadságharc a szovjet megszállók ellen zajlott. Ha valaki ezzel vitázni akar, kérem, sorolja fel érveit.
* * * * *
A Trianon-filmet nem láttam, nem tudok hozzászólni. Ámde szívesen elolvasok minden érvet - mégha ezen érveket fenti filmből vették is. Hadd kérjek valamit: érvekkel érveljenek, az "utálom őt/imádom őt"-tel nem tudok mit kezdeni.
Képeznem kellene magam - biztat Polgárnő. Ha megtenné, és elkezdené képzésemet - azaz rámutatna, miben is tévedek, mit is nem vettem figyelembe? Ha igényt tart rá, a viszonosság elve alapján én is szívesen elmagyarázom, miért is - mondjuk így - hiba a jobboldal Trianon-magyarázata. Nincsenek kétségeim: lesznek problémáim. De, hogy megértsék gondolkodásmódomat: érettségi tételem a tatárjárás volt. Amikor az elnök megállított, a királynő meggyilkolásánál tartottam - és egy szót sem ejtettem a mongol pásztortársadalomról. Szóval, "a tatárjárás" nem a tatár támadással, még csak nem is a kunok (első) befogadásával kezdődött. Ennel megértése után - szívesen várom a képzést!
2004/10/22 |
mikiegér:
Hol keressem azt a mondatot, hogy őt imádom?
2004/10/22 |
mikiegér:
Leo! Sziveskedjék elsétálni a moziba, és megnézni a filmet! Vagy sziveskedjék megvásárolni a kazettát! Ha tudja, hogy hol lehet kapni szóljon! Előre is köszönöm!
Sajnos nem ugyanabba az iskolába jártunk!
Én az 1956-os ELLENRÓFORRADALOM tételét húztam érettségin. Volt az elnökben annyi gerinc, hogy eltekintett a tétel "bővebb" kifejtésétől. Nyilván ő sem tekintette 56-ot ellenforradalomnak. Maradt tehát Hitler hatalomra kerülése Németországban, valamit a 29-33-as világgazdasági válság!
2004/10/22 |
mikiegér:
Kedves Leo!
Azt hittem, a mai napon visz egy kis ünnepélyességet beszélgetésünkbe, de már megint csípőböl tüzel.
2004/10/22 |
mikiegér:
"baloldal a Dunába akarja folytani..."
És ez a mondat, hol jelenik meg?
2004/10/22 |
mikiegér (ildiko2002@freemail.hu):
Ráadásul a belefojt, ugye helyesen belefojt!
Jaj, Leo!
2004/10/22 |
Polgárnő:
Azt az infót kaptam, hogy novembertől a HIRTV műsorra tűzi a 14 részes TRIANON-t. Remélem nem akadályozza meg ezt senki és láthatjuk végre.Leó, milyen az a társadalmilag szocialista forradalom? Milyen jelzőjű forradalmak voltak vagy vannak még?
Nem lehetne vitákra okot adó, szűkítő, azaz kirekesztő jelző nélkül, egyszerűen '56-os forradalom és szabadságharc? Mindjárt közös nevezőn volnánk.
2004/10/22 |
Leó:
Nem szívesen vitatkozom művészi alkotásokkal. Erről van egy alap-példám: kutya kimentése a tűzből. Ez a motívum Agarha Christie-nél a regénybeli alak keménységét és bátorságát mutatja, míg Maugham esetében az emberi élet értelmetlen kockáztatását, elhibázott szerepjátszást. Azaz: művészi eszközökkel mindent be lehet bizonyítani. Trianon esetét vizsgálva: tanulmányaim szerint egy Petrovics Sándor nevű fiút távozásra kényszerítette szlovák nacionalista tanára iskolájából, mert - neve és származása ellenére - magyarnak vallotta magát. Mindez majd' 80 évvel Trianon előtt történt, és Magyarországon! Vagy: a XIX. szd. végén román bankok támogattak minden, Erdélyben magyar tulajdonban levő föld megvásárlását. ( Tessék talán olvasgatni korabeli írók munkáját, ha foglalkoznak egy korral. Korabeli írásokat, ne mai propaganda-iratokat.) Mindezt azért mesélem el, hogy látható legyen: Trianon egy hosszú folyamat eredménye, és e folyamat összes negatívumát Károlyi nyakába varrni ... De elmondok még egy esetet: a magyar delegációt Apponyi gróf vezette - egy Európa vezető köreit személyesen ismerő, magas műveltségű magyar arisztokrata. A tárgyalások szünetében ezért neki, a becsült ismerősnek meg is mondták: hiába érvel, a területeket már odaigérték szövetségeseiknek az Antant vezető hatalmai. Személyes kérdésem: valaki is komolyan gondolja, hogy a románok úgy léptek be a háborúba, hogy nem alkudták ki előre díjukat?
Mi az a társadalmilag szocialista forradalom? Egy forradalom nak több célja lehet - társadalmi célja is. (Általában ez az elsődleges cél, de lehet más is. ) A mi '56-os forradalmunk társadalmi célját tekintve: szocialista forradalom volt. Érdekes, e megállapításomat nem vonta senki kétségbe - talán lelkük mélyén munkál az igazságérzet?
Nem világos előttem: miben vétettem eme ünnep magasztossága ellen?
2004/10/25 |
mikiegér:
Hallom ám, hogy Európán kívül is van élet?
Gyurcsány második külföldi útja, az oly rendkívül utált Schüssel kancellár után, Japánba vezetett?
Ki érti ezt?
2004/10/25 |
Piszkos Alfred (piszkosalfred@hotmail.com):
Es nem W. Bushoz, aki csak szoci miniszterelnokoket fogad :-))))))))
2004/10/25 |
mikiegér:
W. Bush még nem szólította hű szolgáját.Nincs ideje.
W. Bush, most választást akar nyerni,ezen dolgozik, hogy aztán újúlt erővel lerohanhassa a "terrorizmus következő bástyáját" Iránt.
A felhatalmazás számára a választási győzelem lesz, utána már csak a Hágai Bíróság állíthatja meg, ha egyáltalán megállíthatja, meg esetleg néhány gerinces politikus, mint Zapatero. A mieinkben nem bízhatunk!
2004/10/25 |
mikiegér:
Már a hol ide, hol meg oda dörzsölőzködő (attól függően, hogy hol nyilatkozik) TGM is megmondta, hogy elég volt ebből a háborúzásból!
2004/10/25 |
Piszkos Alfred (piszkosalfred@hotmail.com):
Az igazsaghoz azert hozzatortozik, hogy Japan a harmadik utja lesz. Mult heten volt Brusszelben is. pl a NATOnal. Ahol alaposan lecsesztek :-((((((((((((((((
2004/10/25 |
Leó:
Tetszik nekem az urak következetessége! Ha megengedik, ide másolok két, Gyurcsány F. külföldi útját kommentáló idézetet: "W. Bush még nem szólította hű szolgáját." (mikiegér) A másik idézet:" Múlt héten volt Brüsszelben is, pl. a NATO-nál. Ahol alaposan lecseszték." (Piszkos Alfréd). Megkérhetném az urakat, hogy tisztázzák egymás között, mi a baj Gyurcsány Ferenccel - hűséges szolga, avagy nem eléggé hűséges ? Most parancsnak tekintse a NATO kívánságait vagy sem? ( Szóval: viseljen sapkát vagy ne? )
2004/10/26 |
mikiegér:
Mást sem hallottunk éveken keresztűl, hogy Bush látni sem akarja Orbánt!
Bezzeg Medgyessyt, bezzeg Gyurcsányt. Akarja, akarja. És erre büszke a baloldal, mert őket a világ ura fogadja, keblére öleli, bezzeg a fuj Orbán nem kell neki.
Na, most ha józan ésszel vizslatjuk a helyzetet, ez a Bush fiú mégiscsak egy bíóság elé való alak, nemde? Olyan dícsőség ezzel a pasassal fényképezkedni, meg kezet rázni? Most is kapott Orbán, hogy nem találkozik senkivel a nagyok közül az USA-ban, csak- mondom - csak az ott élő magyarokkal, mert ő nem kell a Bush kormányzatnak - hála Istennek.
2004/10/26 |
mikiegér:
Nos, ha Orbánt Brüsszelben "lecseszték" volna, mert kiáll amellet, hogy kevesebbet fizessünk be NATÓ számlára, elharapták volna a torkát, mert nem törődik az ilyen-olyan elvárásokkal. Ezzel szemben Gyurcsány most nemzeti hős! Tessék szives lenni elhinni nekem, hogy forog a gyomrom!
2004/10/26 |
mikiegér:
Engem őszintén szólva nem érdekel, hogy hord-e sapkát Gyurcsány vagy nem.
Nem tartom méltónak arra, hogy Magyarország miniszterelnöke legyen. Jellemének ékessége, hogy lelökte a trónról jótevőjét, és mert úgy gondolta, hogy ő lesz Magyarország miniszterelnöke, és az lett. ...és megcsinálja. Megcsinálja!
Kedves Leó! Szeretném megjegyezni, hogy fenti írásaiban Orbánt már hülyeségig piszkálta. Olvassa el a saját irományait, és ne vessen semmit a szemünkre! Ne sértődjön meg, ha nekünk is elegünk van!
2004/10/26 |
Piszkos Alfred (piszkosalfred@hotmail.com):
Kedves leo,
En is valahogy olyanra emlekszem, hogy a mostanai kormanyoldal azert szidta az Orban kormanyt, mert magyarorszag nem teljesiti a NATO kotelezettsegeket, pl, nem eleg magasak a vedelmi koltsegek. Ha nem volt helyes OV-nal, akkor nem kene helyes legyen Gy.F-nel sem. Sztem helyes volt OV-nel is GyF-nel is. Igy, hogy a kovetkezetesseg hianya nem nalam van.
Milyen redekes, hogy a pertubarat (sot telefonszamot is csereltek) Schroder nem jott el a kozpenzbol rendezett NAGY-NAGY Balos konferenciara, sot a masik puszipajtas T. Blair is idoeleott hazament. Allitolag azertr mert osszeveszett Zapateroval, de masok szerint mas oka is volt.
Mellsleg a gyomrom fordul fel ezektol a nagy kormanyszovivoi bejelentesektol, hogy Gy.F. ilyen meg olyan kozeli barat lett ezzel meg azzal a kormanyfovel, allamfovel stb. Valahogy a kisikolas fiucskak jutnak eszembe, akik azzal jonnek haza az iskolabol, hogy ma a regi piros matchboxomat egy vadiuj kekre csereltem eles igy tovabb. Mintah Gy F szamara az egesz miniszterelnokseg csak erre lenne jo, hogy a fuzetecskejebe beirhassa az uj baratai cimet es telefonszamat. Fel kene mar noni, hisz negyven is elmult :-(((((((((((
2004/10/26 |
Piszkos Alfred (piszkosalfred@hotmail.com):
Boccs. Termeszetesen LEO, vegig nagy betuvel. Mea culpa !!!!!!!
2004/10/26 |
Sztéhlo Szilveszter:
Én Sztéhlo vagyok és nem vagyok tisztában avval, hogy kik is voltak a Sztéhlok?
2005/12/02 |
Eörsi Mátyás (matyas.eorsi@parlament.hu):
Amint a nyitóírásból a lényeg kiderült, Sztehlo Gábor lelkész rengeteg gyereket és felnőttet gyűjtött össze Gellért hegyi házának pincéjében, ezzel megmentette az életüket.
http://www.kortarsonline.hu/0208/miklya.htm
2005/12/05 |
Szóljon Ön is hozzá!
Cenzúrabox
Vissza
|
|
|